Szemfáradtság

Tudjon meg fontos tényeket a látásával kapcsolatban

A szem megerőltetésének következtében szemünk is elfáradhat.

MI A SZEMFÁRADTSÁG?

A szemfáradtság olyan állapot, amely a szem túlzott megerőltetése miatt alakul ki. A test izmaihoz hasonlóan a szemben lévő izmok is érzékelhetnek fizikai fáradtságot, ezzel kellemetlen érzést okozva a szemben. Mindez összefüggésbe hozható a magas energiájú, látható kék fénnyel (HEV kék fénnyel). Ez egy olyan magasabb energián futó hullámhossz, amely képes behatolni a szembe.

A legerősebb és legkárosabb kék fényt a Nap bocsájtja ki, azonban a mesterséges fényforrások, például a LED világítás, fényszórók, TV, számítógép-monitorok, mobiltelefonok és táblagépek is károsak lehetnek szemünk számára.

Sokan tapasztalnak kellemetlen érzést a szemükben több órás képernyőhasználatot követően. A Vision Council felmérései szerint az amerikaiak 87%-a naponta több, mint két órán át használ elektronikus eszközöket.

TÜNETEK

A szemfáradtság tünetei a következők lehetnek:

  • Száraz, fáradt, égő és irritált szemek
  • Homályos vagy dupla látás
  • Fejfájás
  • Váll-, nyak- vagy hátfájás
  • Szokásosnál nagyobb fényérzékenység

HOGYAN VÉDHETED SZEMED A KÉK FÉNYTŐL?

Optikai és elektronikai vállalatok létrehoztak olyan lencséket, rétegeket, képernyőborítókat és szoftvereket, amelyek szűrik a kiáramló kék fényt.

A Kodak Lens kékfény-szűrő lencséje a Kodak Total Blue lencse, amely 100%-os védelmet nyújt az UV sugaraktól és megszűri a káros kék fényt, így megelőzve az UV- és HEV-sugarak miatti kockázatokat.  Míg a káros kék fényt kiszűri a lencse, az alacsony energiájú kék fényt átengedi, hiszen az szükséges a helyes színérzékeléshez és az egészséges alvási ciklus fenntartásához. Javasoljuk, hogy amikor csak teheted, kapcsold ki a kék fényt kibocsátó eszközöket, különösen lefekvés előtt.

ITT VAN NÉHÁNY TIPP, AMIVEL MEGELŐZHETED A SZEMFÁRADTSÁGOT:

Kövesd a 20-20-20 szabályt

  • 20 percenként tarts 20 másodperces szünetet, miközben egy 20 méterre lévő tárgyat nézel

Változtasd meg számítógéped beállításait

  • A számítógép képernyőjét helyezd karnyújtásnyi távolságra!
  • Állítsd be a kijelző fényerejét úgy, hogy az megegyezzen a környezet megvilágításával!
  • Állítsd a szöveg méretét hangsúlyosabbra a könnyebb olvashatóság érdekében!
  • Csökkentsd a számítógép képernyőjének színhőmérsékletét, így mérsékelve a kibocsátott kék fény mennyiségét!

Csökkentsd a tükröződést

  • Csökkentsd a felső megvilágítás erősségét a képernyő tükröződésének elkerülése érdekében!

Pislogj gyakran

  • Digitális eszközök használata közben hajlamosak vagyunk ritkábban pislogni. Ügyelj arra, hogy gyakran pislogj, így elkerülve a szemszárazságot és megakadályozva az irritációt!
Szemfáradtság
Kodak Lens

Válaszd Ki Az Országod

Site Change Photo

Ez a weboldal mind saját, mind harmadik féltől származó cookie-kat használ, hogy statisztikai információkat gyűjtsön az Ön internetes böngészéséről, és megjelenítse az Ön preferenciáihoz kapcsolódó hirdetéseket. A webhely böngészésével megértjük, hogy beleegyezik ezeknek a sütiknek a használatába. Ha további információra van szüksége, keresse fel adatvédelmi irányelveinket.