Szemfáradtság

Tudjon meg fontos tényeket a látásával kapcsolatban

A szem megerőltetése miatt kialakuló állapot.

MI A SZEMFÁRADTSÁG?

A szemfáradtság olyan állapot, amely a szem túlzott megerőltetése miatta alakul ki. A test izmaihoz hasonlóan a szem is érezhet fizikai fáradtságot, amely kellemetlen érzést okozhat a szemben. Mindez összekapcsolható a magas energiájú látható kék fénnyel, más néven HEV kék fénnyel, ami olyan magasabb energián futó hullámhossz, amely képes behatolni a szembe.

A legerősebb és legkárosabb kék fényt a Nap bocsájtja ki, azonban a mesterséges fényforrások, például a LED világítás, fényszórók, TV, számítógép-monitorok, mobiltelefonok és táblagépek is károsak lehetnek szemünk számára.

Sokan tapasztalnak fizikailag kényelmetlen érzést a szemükben több órás képernyőhasználatot követően. Ez a jelenség digitális szemfeszültségként ismert. A Vision Council felmérései szerint az amerikaiak 87%-a naponta több, mint két órán át használ digitális eszközöket.

TÜNETEK

A szemfáradtság tünetei a következők lehetnek:

  • Száraz, fáradt, égő és irritált szemek
  • Homályos vagy duplán látás
  • Fejfájás
  • Váll, nyak vagy hátfájás
  • Szokásosnál nagyobb fényérzékenység

HOGYAN CSÖKKENTHETED KISZOLGÁLTATOTTSÁGODAT A KÉK FÉNYNEK?

Optikai és elektronikai vállalatok létrehoztak olyan lencséket, rétegeket, képernyő borítókat és szoftvereket, amik csökkentik a kiáramló kék fényt. Hasonlóan szemüveglencsék is kaphatóak, amelyek szintén a beáramló kék fény csökkentését szolgálják.

A Kodak Lens kékfény szűrő lencséje a Kodak Total Blue lencse, amely 100%-os védelmet nyújt a szemének az UV sugaraktól és kiszűri a káros kék fényt, így csökkentve az UV- és HEV-sugaraknak való hosszú távú kitettséggel járó kockázatot.  Míg a káros kék fényt kiszűri a lencse, az alacsony energiájú kék fényt átengedi, hiszen az szükséges a helyes színérzékeléshez és az alvási ciklus ritmusához. Javasoljuk, hogy amikor csak teheted, kapcsold ki a kék fényt kibocsátó eszközöket, különösen lefekvés idején.

ITT VAN NÉHÁNY TIPP, AMIVEL MEGELŐZHETED A SZEMFÁRADTSÁGOT:

Kövesd a 20-20-20 szabályt

  • 20 percenként tarts 20 másodperces szünetet, miközben egy 20 méterre lévő tárgyat nézel

Állítsd be számítógéped beállításait

  • A számítógép képernyőjét helyezd karnyújtásnyi távolságra!
  • Állítsd be a kijelző fényerejét úgy, hogy az megegyezzen a környezet világosságával!
  • Állítsd be a szöveg méretét a tartalom hangsúlyosabb megjelenésére a képernyőn!
  • Csökkentsd a számítógép képernyőjének színhőmérsékletét a kibocsátott kék fény mennyiségét!

Csökkentsd a tükröződést

  • Csökkentsd a felső megvilágítást a képernyő tükröződésének érdekében!

Pislogj gyakran

  • Digitális eszközök használata közben hajlamosak vagyunk ritkábban pislogni. Ügyelj arra, hogy gyakran pislogj így megnedvesítve szemed és megakadályozva az irritációt!
Szemfáradtság
Kodak Lens

Válaszd Ki Az Országod

Site Change Photo

Ez a weboldal mind saját, mind harmadik féltől származó cookie-kat használ, hogy statisztikai információkat gyűjtsön az Ön internetes böngészéséről, és megjelenítse az Ön preferenciáihoz kapcsolódó hirdetéseket. A webhely böngészésével megértjük, hogy beleegyezik ezeknek a sütiknek a használatába. Ha további információra van szüksége, keresse fel adatvédelmi irányelveinket.